Dag 15 Dinsdag 24 juni 2014
24 juni 2014 - Port Alberni, Canada
Heerlijk geslapen midden in het bos en net zoals bij het inslapen werden we vanmorgen ook wakker met regendruppels op het dak. Ze hebben trouwens voor deze week niet al te best weer voorspeld, dus we maken er maar het beste van.
Na de douche, ontbijt en afwas zijn we met de camper richting het strand gereden. Het was eb en je kon Zó ongelooflijk ver "de zee" inlopen. Heel de zeebodem was bedekt met stenen, schelpen, wier etc. We vonden zelfs nog een dode krab. Mooi om te zien en de schelpen waren zeer bijzonder, zaten allemaal aan elkaar vastgeplakt net zoals bij oesters. Na de korte wandeling zijn we weer op weg gegaan. Het werd wat lichter en toen wij de eerste stop maakten in Coombs was het droog.
In Coombs hebben we rondgelopen in een oud historisch winkelcentrumpje en daar koffie gedronken. Nog even met een Nederlandse winkelier gesproken (hij woonde al 46 jaar in Canada, maar zijn Rotterdams accent was nog steeds aanwezig). Hij had een winkeltje in miniatuurauto's. Nog even Ivette gebeld in verband met haar 40e verjaardag vandaag (hiep hiep hoera) en daarna weer verder met onze route.
Na Coombs was de volgende stop Cathedral Grove. De man op de boot had ons hier al op gewezen dat we daar zeker een wandeling moesten maken. Daar staan bomen die zo groot zijn dat je daar wel 2 huizen van kunt bouwen. Nou niets teveel gezegd, allemachtig wat een reuze exemplaren. De grootste boom was 800 jaar oud en had een omvang van minimaal 15 volwassenen. Er lagen veel omgevallen bomen waarop of waarin weer Nieuw leven was begonnen. Zeer uniek en wonderschoon.
We zijn daarna via een prachtige weg doorgereden naar Port Alberni, de woonplaats van "onze Bootman". Hier hebben we een stop gemaakt in de haven, even rondgelopen en een visje gegeten. Lekker uitgewaaid en we besloten om maar in Port Alberni te blijven en te gaan genieten van het inmiddels prachtige weer. Wie weet wat we de komende dagen nog zouden gaan krijgen, dus elke zonnestraal is meegenomen. Heerlijk op een hele rustige camping Arrowvale Campground aan de rivier gelegen met bosplaatsen, water, elektriciteit en internet genieten van de zon. Hier houden we het de rest van de middag en avond wel uit.
Zo direct een salade maken en buiten eten aan de picknicktafel. Die staan trouwens op elke camping bij elke parkeerplaats eveneens een lege autovelg waarin je een kampvuur kunt maken. Dus vervelend om zo de dagen door te moeten brengen...!!!
Afstand: 60 km
