Dag 24 Donderdag 3 juli 2014

3 juli 2014 - Vancouver, Canada

Vanmorgen wederom eerst een ontbijt genuttigd in het casino. Altijd vind je daar mensen die aan het gokken zijn of het nu ochtend, middag, avond of nacht is.

Vandaag gaan we nog even de stad in om wat laatste inkopen te doen voor het thuisfront. We zijn met de skytrain wederom richting het centrum gegaan. Daar hebben we gewinkeld en wederom wat gegeten en gedronken in het financiële district. Je doet met zo'n vakantie toch niet anders. We hebben wat inkopen gedaan in Gastown, want daar stikt het van de souvenirs winkeltjes. Vandaaruit zijn we te voet naar Chinatown gegaan. Via de plattegrond hadden we dat snel gevonden. Eerlijk gezegd viel het mij een beetje tegen, wat nog wel leuk was was een parkje midden in Chinatown. Daar hebben we even een paar koi-karpers bewonderd en zagen dat een camera ploeg al bezig was om opnames te maken. Later op de avond zagen we de reportage terug op televisie. Vanuit Chinatown zijn we naar het Olympisch park gelopen, dit was niet zo’n grote afstand. Hier ligt ook het stadion gegaan van de Vancouver Whitecaps. Helaas konden we het stadion niet van binnen bezichtigen. Wel als we een rondtoer zouden boeken, maar zo groot was onze behoefte daarvoor nu ook weer niet.

Dan maar doorlopen naar het volgende station van de Skytrain en ondertussen voelden we onze benen aardig. We hadden volgens mij inmiddels al de halve stad te voet afgelegd. Het mooiste hier in Vancouver is dat als je even met een plattegrond in de handen staat om te kijken waar je je bevindt er direct een auto stopt en vraagt of ze je misschien kunnen helpen. Hoe gastvrij kan een land zijn….!!

We zijn terug gegaan naar het hotel en hebben daar een heerlijke douche genomen. Voor ’s avonds hadden we een tafel besproken in het hotel ter afsluiting van een fantastische vakantie. Het eten hier viel wat tegen en we moesten zelfs een race tegen de klok maken omdat het buffet ging sluiten. Ach nou ja, deze dingen neem je op de koop toe.

Daarna zijn we nog even het casino ingegaan en hebben daar een drankje genuttigd op onze laatste avond in Canada. Wederom ons verbazend op het vele geld wat hier gespendeerd wordt zonder blikken of blozen.

Moe maar tevreden vielen we uiteindelijk als een blok in slaap.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl