Dag 21 Maandag 30 juni 2014

30 juni 2014 - Vancouver, Canada

Nou vandaag was het dan zover. Om 10:15 uur zijn we richting Cruise Canada gereden om de camper terug te brengen. Na de inspectie kregen we het goedkeuringsrapport dat alles in orde was. Hiermee konden we naar de receptie waarmee we de borg terug konden krijgen. De taxi stond al klaar en we konden op weg naar ons gereserveerde River Rock Casino hotel. Alles verliep snel en goed. Het hotel zag er fantastisch uit. De auto's die je in het casino kon winnen stonden al klaar bij de ingang van het casino. Bij de informatiebalie werden we verwezen naar de receptie op de 3e verdieping. We konden een upgrade krijgen naar een suite voor CAD 30,00 per nacht en om de vakantie goed in stijl af te sluiten heb ik dat gedaan. Meteen een cadeautje voor Jan zijn verjaardag!

De kamers lagen op de 5e verdieping in het hoofdgebouw en voor ons was het één en al luxe bij binnenkomst. In de hal waren 2 deuren één van de badkamer en een van de kledingkast. Vervolgens kwam je in de woonkamer met een bank en een sofa, grote tv, nespressoapparaat, waterkoker, kluis, ijskast, bureautje. Via een gang kwam je dan in de slaapkamer. Hier kunnen we wel 4 dagen volhouden. Na het uitpakken van de koffers hebben we eerst een kop koffie op de kamer gedronken. De vliegtuigen scheren hier over onze kamer heen, we kunnen ze bijna aanraken, maar qua geluid heb je er nauwelijks last van. We liggen precies in de aanvliegroute en vanaf de gang kunnen we de start/landingsbaan zien liggen. Daarna zijn we afgedaald naar beneden en hebben we een ronde door het casino gelopen. Jan keek zijn ogen uit. Er werd trouwens net een nieuwe Jaguar binnengereden, die ze in de hal van het hotel parkeerden.

Hierna zijn we met de skytrain (stopt aan de overzijde van het hotel) naar het centrum van Vancouver gegaan. Trouwens met deze Skytrain kunnen we ook naar het vliegveld, ideaal! Via een paar winkels (waarvan Jan al snel genoeg had) liepen we richting Waterfront. Ach en de bezochte winkels waren toch net iets boven mijn begroting (Chanel, Dior, Prada etc), maar leuk om te zien. We hebben eerst nog even geluncht bij een tentje waar we meteen een gedeelte van de 2e helft van Duitsland-Algeriije konden zien. Toch jammer dat die Duitsers verder zijn, zou een stunt geweest zijn als Algerije verder was gegaan.

Bij Waterfront was genoeg te zien voor de hele middag. Er lagen 2 grote cruise schepen: 1 van Silversea en 1 van Disney Wonder. Allemachtig wat een schepen. Tevens waren ze al diverse podia aan het opbouwen voor de nationale feestdag van morgen: Canada Day. Dan is er in heel de stad van alles te doen. Om 19:00 uur is er een parade door de stad met daarna vuurwerk. Overdag zijn er allerlei activiteiten, muziek etc. Dus we zullen morgen wel zien wat dat allemaal inhoud. We hebben over de lange pier gewandeld en op een bankje in de zon gewacht totdat de boten zouden vertrekken. Bij 1 is dat gelukt de Disney boot had vertraging. En zelfs na het eten in de haven was de boot nog niet weg.

We hebben er niet meer op gewacht en zijn met de skytrain terug gegaan naar het hotel. Moe van het sjouwen, ik had alleen maar mijn telefoontasje meegenomen met daarin de telefoon en een kleine portemonnee. Trek ik dus op een gegeven moment het lipje voor de rits eraf en we kregen het tasje niet meer open!!!

We zijn de skytrain zo maar ingestapt en zouden het in de gaten houden als er controleurs zouden komen. En ja hoor dit zul je altijd zien; halverwege de reis stapten er inderdaad 2 vrouwelijke controleurs in. Wij zijn direct bij de 1e stop uitgestapt en hebben geprobeerd om met geweld het tasje te forceren, wat op een gegeven moment ook nog lukte. Alsnog 2 nieuwe kaartjes  gekocht en we konden rustig onze terugreis aanvaarden. In het hotel direct naar de kamer, heerlijk gedoucht en de badjas aangedaan die daar al voor ons in de kledingkast klaar hingen.

Wat wil een mens nog meer, lekker een drankje erbij die we nog over hadden van de camperreis en om 23:00 uur lagen we moe maar voldaan in het véél te grote bed. We zagen elkaar niet eens liggen tussen de 4 grote dikke kussenslopen en nog een extra dikke kussenrol. Weer even wennen aan een ander bed, na 3 weken het camperbed gewend te zijn geweest. Maar de slaap was al snel een feit.

Afstand: 17,5 km

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jaap Wijnsma:
    2 juli 2014
    Mooi dat alles goed gegaan is en dat jullie nog een paar dagen kunnen genieten in Vancouver.
    Hier is alles oke en wordt het weer komend weekend weer beter 24 a 25 graden.
    Geniet van jullie laatste vakantie dagen.

Groet, Jaap