Dag 13 Zondag 22 juni 2014
22 juni 2014 - Squamish, Canada
Gisteravond waren we nog even over de camping gelopen waar het druk was met deelnemers aan het 2 daagse sportevenement. We wilden nog even de doucheruimtes zien, maar die konden we niet vinden. Navraag bij de receptie bleek dat de doucheruimtes tussen de tentplaatsen lagen. Omdat het zo druk was op de camping was dit eens en te meer reden om de volgende dag in de camper te douchen. Tijdens de wandeling kwamen we een natuur golfbaan tegen en hebben we nog wel een partijtje golf gespeeld. Deze geïmproviseerde golfbaan lag midden tussen de bossen. Je kon zelf een golfclub uitkiezen (natuurlijk had ik weer de verkeerde uitgekozen) en er was een plastic balletje met gaten erin. Je moest de bal op een soort stukje wit kunstgras leggen voor de afslag. De hole was midden in het bos, de ene keer een stuk hoger, de andere keer lager. Wat een bizarre maar leuke ervaring. Lopend tussen de struiken, bomen en takken, de bal rolde echt overal heen en er was geen baan alleen een afslag en een eindpunt. Wel een 18 holes parcours!!! Na deze inspannende ervaring (klimmend en klauterend) gingen we terug naar onze camper. We kwamen wederom langs een paar van die grote jongens van de weg/camping, die hun camper als woonhuis hadden en toen een eigenaar van zo'n camper ons vriendelijk begroette vroeg ik die man of we de camper niet even van binnen mochten bekijken. En dat mocht dus, wat een gigantisch ding zeg. De camper beschikte over een complete woonkeuken, een grote zitruimte en 2 badkamers. Vier gedeeltes van de camper konden worden uitgeschoven zodat je een nog grotere ruimte kon creëren. De camper was 54 feet lang (nog groter dan Jan z'n bus thuis) en liep 1 op 3. Leuk om dit even gezien te mogen hebben.
Na een rustige start 's morgens reden we naar Whistler. Hier was volop bedrijvigheid van allerlei mountainbikers en BMX crossers. We streken heerlijk neer op een terrasje, genoten onder het genot van een kop koffie in de zon en we verveelden ons geen moment. Hier konden we de dag wel door komen met mensen kijken, zon en allerlei sportieve activiteiten. We zijn op een gegeven moment toch maar even door het dorp gelopen en daarna ploften we weer op een ander terras neer voor de lunch. Jee wat was zo'n vakantie toch zwaar en afzien!!! Tegen 15:30 uur liepen we nog even naar de plaatselijke boerenmarkt maar daar waren we snel uitgekeken. Vooral ook door de belachelijke hoge prijzen. Voor een zelfgebakken appeltaart vroegen ze CAD 45,00. Wat er allemaal in die taart zat voor die prijs weten we niet, maar goed. Voor een krop sla betaalde je CAD 5,00. Dan kon je toch beter naar de Mac Donald gaan, daar kreeg je een compleet menu voor deze prijs.....??
We zochten onze camper op met pijnlijke voeten van het lopen en gingen op weg naar Squamish zo'n 70 km van Whistler. We hadden eerst nog de skischans en dergelijke herinneringen aan de Olympische spelen van 2010 willen zien, maar in verband met de activiteiten die daar bezig waren en je CAD 40.00 p.p. entree moest betalen zagen we daar toch maar van af.
In Squamish (een gebied benoemd naar de oorspronkelijke Indiaanse bewoners) kwamen we bij een rustige camping "Wonderland Valley Resort & RV Park" waar alle voorzieningen waren. De eigenaresse had deze camping per 1 april overgenomen en was volop bezig om er haar sfeer aan te geven. Vol in de groene verf kwam ze ons te woord staan en ze wilde alles voor ons doen. We konden zelf een plaats uitzoeken, als we haar maar even door zouden geven welke keuze het zou worden. Voor de voetbalmatch morgen van Nederland tegen Chili zou ze bij de receptie een groot scherm aansluiten via de computer zodat we daar konden kijken. Mocht deze verbinding niet lukken dan konden we de wedstrijd in één van de hotelkamers bekijken. De camperplaats lag heerlijk in de zon, stoeltjes buiten, biertje erbij en wederom afzien. De buren hadden ons al uitgenodigd voor een biertje, maar aangezien die met heel de familie daar zaten in verband met Vaderdag, zijn we op deze uitnodiging niet ingegaan. Wij zaten heerlijk rustig in de zon, leesboekje erbij.
Na het eten nog een rondje over de camping gemaakt en na zo'n zware dag op tijd het bed in. Morgen vroeg eruit voor vakantie begrippen: de wekker zou om 08:00 uur aflopen in verband met de match van 09:00 uur. Een heerlijke rustige dag afgesloten met prachtig weer.
Afstand: 70 km
