Vrijdag 2 juni 2023

2 juni 2023 - Hotell Erikslund, Zweden

Nou vandaag ging het dan gebeuren. Vanmorgen om 06:00 uur liep de wekker af. Na een douche en natuurlijk nog even wat laatste dingetjes in de tas zijn we om 07:15 uur weggegaan vanuit Heerenveen. Eerst nog even mijn auto weggebracht naar Yvo. Want tijdens mijn vakantie komen er 4 nieuwe banden op en krijgt de auto een grote beurt. Daar gaat het vakantiegeld.....!

Bij Groningen liep het voorspoedig, niks geen files en bij Midwolda hebben we de auto nog even volgegooid. Een paar regendruppels onderweg was niet noemenswaardig en we hebben onderweg 15 minuten verspeeld door een file. Maar toch om 13:00 uur waren we bij de haven in Puttgarden. Als we gedacht hadden dat wij de enige reizigers zouden zijn, waren we hier snel genezen. De boot van 13:15 uur was vol en wij moesten wachten op de volgende boot. Nou ja we hebben de tijd. Om 13:45 uur konden we de boot op voor een overtocht van 45 minuten naar Rødby. We hadden prachtig weer en hebben heerlijk op het dek gezeten. We waren alleen even tijd kwijt met de auto zoeken, we wisten bij dek 3 / 7-8, maar hoe kwamen we daar?. We waren heen met een volle lift gegaan en ik zag 5 op de display staan. Dus ook bij 5 eruit, maar daar was geen dek 3 / 7-8 te vinden, wel dek 5. Toch maar even navragen, bleek dat we nog lager moesten zijn. Ach lachen en we waren nog ruimschoots op tijd voordat de eerste auto's überhaupt hun auto's gestart hadden. Bij de overtocht van Helsingør naar Helsingborg werkte de reservering niet en wilden ze ons nogmaals 488 Deense Kronen laten betalen. Gelukkig liep daar een man van de organisatie rond. Hij heeft een foto gemaakt van onze reservering en de slagboom open gemaakt. Blijkbaar komt dit vaker voor. We waren inmiddels wel getraind in de auto zoeken. Direct goed en na 20 minuten varen waren we in Zweden. Vanaf de boot was het nog zo'n 30 km naar ons hotel Erikslund in Ängelholm. Jan heeft hier tijdens zijn reizen naar de Noordkaap de laatste nacht doorgebracht met het busgezelschap voordat ze terug gingen naar Nederland. En hier wilde hij graag de reis beginnen. Wij waren om 18:30 uur bij het hotel na een prima en goed verlopen reis. Nu zitten we op de kamer in de zon te genieten van een biertje. Lekker even de voetjes omhoog en een verslagje schrijven. Straks lekker even uit eten en morgen gaan we naar Stockholm.