Maandag 5 juni 2023

5 juni 2023 - Sundsvall, Zweden

Aangezien we elke dag voor vakantiebegrippen vroeg wakker zijn, zaten we om 08:30 uur aan het ontbijt. Heerlijk gegeten en rond 09:45 uur wilden we op pad gaan. We hadden de auto in de parkeergarage vlakbij het hotel gestald voor die 2 nachten en bij het betalen moest je eerst je kenteken intoetsen voordat het bedrag verscheen. Maar helaas de betaling werkte niet. Toen maar de automaat buiten geprobeerd, maar ook dat lukte niet. Terug naar het hotel en daar kregen we het advies om het servicenummer te bellen. Het moest namelijk niet zo zijn dat wij daar wegreden en dat de teller doorrekende voor het parkeren omdat we niet betaald hadden. Servicenummer gebeld, maar daar verstonden we dus geen bal van, was allemaal in het Zweeds. Weer terug naar het hotel of zij voor ons het servicenummer wilde bellen. We hadden al foto's gemaakt van de foutmelding tijdens het betalen en van het servicenummer. Oh wait, you can also pay here......! Met Jan zijn bankpas proberen te betalen maar dat werkte ook niet. Weer terug naar de auto om de creditcard te halen en mijn telefoon want je moet hier alle creditcard betalingen bevestigen via de bankapp van de creditcard. Je moet het allemaal maar weten en inmiddels hadden we de eerste ochtendgymnastiek er al opzitten.

Maar goed uiteindelijk konden we dus rond 10:15 uur toch richting Sundsvall rijden. Om Stockholm uit te komen was het een beetje chaotisch,, maar ook dat is goedgekomen. Hoe Noordelijker we komen, des te meer gele koolzaadvelden zien we. In Denemarken bv waren deze allemaal al uitgebloeid. Ook de lupines langs de kant van de weg beginnen hier net te bloeien, terwijl die in het Zuiden van Zweden al bijna op zijn retour zijn. De eerste herten zijn gespot, maar helaas ook veel dode dieren langs de kant van de weg. Wat opvalt zijn de vele stenen die hier in de bossen liggen. Bij Uppsala reden we echt door het vlakke land. Bij onze eerste stop rond 11:30 hebben snakte de auto ook naar drinken en heeft Jan hem maar meteen 60 liter gegeven, is hij weer even stil. Maar toch knap dat we met de eerste tank 1476,5 km gereden hebben. Dat zouden we met de camper allen maar van hebben kunnen dromen.

Bij de volgende stop in Ångersjön hebben we een prachtige wandeling gemaakt naar het meer en badplaats. Even op de steiger in het water gezeten en later bij de auto een soepje en een broodje genuttigd. Het weer is prima, 21 graden en volop zon maar er staat nog wel een stevige wind wat het fris maakt. Om 15:45 bereikten we onze herberg voor vanavond: hotel Clarion Grand in Sundsvall. Het voordeel van deze hotelketen is dat het halfpension is en het eten is prima. We zitten midden in het centrum, auto in de garage dus wat willen we nog meer. Nu eerst een wijntje en een biertje en dan zien we wel verder. Floor de koelkast werkt perfect, de biertjes en de wijn zijn goed koud, dus bedankt dat we dit mee mochten nemen!👍👏🍷🍺

1. Floor:
    5 juni 2023
    Proost op een koud drankje!
  2. Jan en Tineke:
    5 juni 2023
    Wat een verhaal nu lekker genieten.